Lavetten 2020

Hej svejs!

Gumman har inte uppdaterat sedan oktober 2019. Oh well! 2020 hann det i alla fall bli och som ett brev på posten kom ett (nästan) världskrig, en pandemi och Tiger King. Det sistnämnda räddade mig från att bli spritt språngande galen under min två veckor långa karantän pga coronasymtom. Två veckor instängd med en tvååring, för att levla upp upplevelsen, som annars hade varit en fröjd för introverternas mamma aka jag.

Våren är trots allt elände på väg så något är i alla fall som det brukar. Hallå vill ni ha en lista över saker jag grubblar över? Aha ingen bryr sig? Okej här kommer en lista ändå.

1. När vet man att man är vuxen på riktigt?

2. Låtsas alla vuxna att de har sin shit together?

3. Kommer ”influencer” alltid vara ett yrke?

4. Tror mäklare och säljare på sina egna lögner? Om man drar en lögn tillräckligt många gånger så förvandlas den väl sakta till sanning i ens huvud också?

5. Hur stor del av min hjärna har dött de senaste åren? En gång i tiden fungerade den och nu är den mest på standby.

6. Jag skriver alltid allt i punktform för min hjärna är för trött för att skriva sammanhängande texter.

7. Undra vilka fatwas som kommer inför ramadan med tanke på the Rona.

8. Är domedagen nära? Känns så.

9. MÅSTE KÖPA VÅRSKOR SNART mina gamla converse är alldeles för sunkiga. Även om det i sig är en look but honey it ain’t a smell.

10. När kollapsar världen? Eller har vi redan börjat falla handlöst i en bottenlös bajskorv? (Blir kanske mer av ett bajsrör för det skall till en botten för att det skall bli en korv av det hela.)

Okej hejdå.

Publicerat i: Life

Lämna en kommentar