I’m back för ca hundrade gången

Så hur länge sedan var det nu? Ett par månader? Precis som vanligt alltså!

Det kliar konstant i fingrarna efter att få gå loss på tangentbordet och skriva av mig det ena och det andra, men jag tar mig aldrig tiden till det. Eller, det handlar mer än om att ta sig tiden. Det handlar snarare mest om att jag gärna sätter en hög standard på något så oskyldigt som ett intresse och tappar därmed intresset för det. Men nu skriver jag igen och i stunden känns det i alla fall bra.

För exakt ett år sedan var jag på inskrivning inför kejsarsnittet dagen därpå. Jag mår dåligt över att tänka på min förlossning och den första bebistiden, men jag kände ändå ett behov av en liten tillbakablick. Jag måste dock distansera mig från min upplevelse av den första bebistiden för att kunna se tillbaka på den, annars återupplever jag den på ett inte alltför trevligt sätt. (OBS måste poängtera att min förlossning var drömmigt bra, men riktigt jobbig känslomässigt.)

Publicerat i: Life

Lämna en kommentar